Ni som är med och tävlar; läs dethär!

Jossan skrev till mig att det är mycket transfetter i buljonger så jag tittade upp det och det stämmer verkligen. Åh, jag som trodde det var jättenyttigt!
Vill inte få i mig mer transfetter än nödvändigt så i helgen blir det nog inga buljongtärningar. Jag behöver ju iaf inte äta fler än 1,5 tärningar i veckan..
Tack för att du sa det förresten!

Nu till tävligen:
På måndag är det uppdatering! Jag vill att alla skickar sin nya vikt till mig!
Och för att ni ska känna er extra peppade nu ska jag berätta hur jag kommer göra. Om någon går upp i vikt kommer vikten skrivas med röda siffror! Och alla som går ner i vikt kommer få vikten skriven med gröna siffor.
Så ni vet.. Man vill ju verkligen inte ha röda siffror... Då kommer ni behöva stå ut med dem och skämmas i en vecka, tills nästa vägning.. Så kämpa på nu!

Så kämpa på nu! Passa på att visa alla vad ni går för!
Själv var ju min dag lite sabbad, men jag vägrade tänka så, så dagen slutade bra iaf. Brabra, men dålig start..

Kram på er!


Kommentarer
Postat av: tess

jag tycker att det låter asbra! Kanske lite hårt, som att man måste bli utpekad, men just det är ju peppande och det är ju en frivillig tävling såå...

det är rätt. se framåt och kämpa istället för att tänka baåt på misstag! De kan vara bra som avskräckning, man minns hur dåligt man mådde över det, men det är ingen ide att älta!

Kom igen nu tills på måndag!! :)

2009-03-05 @ 01:02:12
URL: http://nuskadetske.blogg.se/
Postat av: Anonym

Vilken idioti.

Jag vet inte, du kanske har en ätstörning själv (och det är verkligen hemskt och synd om dig då), men en tävling om att gå ned i vikt? Kanske kan låta som en kul idé, men förstår du vilken jävla ångest de som får röda siffror kommer att få? Visst, de har ju valt att vara med i tävlingen själva men en del av det ansvaret ligger ju på den som startade det hela. Jag respekterar ju att det här är din blogg, du har rätt att skriva vad du vill - så länge som det handlar om DIG och inte får andra att må dåligt.

2009-03-05 @ 07:33:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0