börjar tro på mig själv igen



Satt i köket förut och kände att jag kommer äta mer.
Jag öppnade kylen, stängde den. Gick upp på mitt rum och försökte komma på någonting som kunde distrahera mig.
Plötsligt var jag nere i köket igen och stod framför en öppen kyl.
Vad håller jag på med? tänkte jag.
Är det värt det? Är jag ens hungrig? Är det inte roligare att ha smala lår än att njuta i fem sekunder och sen få ångest?

Jag satte mig ner igen.
En kvart senare försvann mina bra tankar och jag stod vid kylskåpet igen.
Jag tog fram en tallrik men sen ångrade jag mig.

Jag tänkte att om jag inte äter någonting nu kommer jag fortsätta såhär ett tag till ändå,
så det är lika bra att äta nu.
Men samtidigt ville jag ju inte.

Så vet ni vad jag gjorde?
Jag kokade upp vatten och hade i en bit av en grönsaksbuljongtärning.
Och nu har dendär konstiga känslan försvunnit. Kommer inte gå in till köket mer.

Buljongtärningar funkar verkligen! Är så glad. Och det är så gott!

Även om det gick bra nu har ju dagen i sig varit dålig.
Har ju funderat lite över helgen och jag tror jag vet vad jag ska göra.

Jag funderar på att bara äta frukt och soppa (Buljongsoppa).
Måste gå ner lite till på måndag... Vill inte ligga sist..

Men vi får se. Jag bor ju fortfarande hemma så jag får se hur helgen blir. Vet ju inte det än.
Jag och några tjejkompisar funderar på att gå ut och äta på fredag eller lördag, och då kan jag ju säga till föräldrarna att jag äter med dem. Och sedan säga till dem att jag måste äta hemma, och sen möter jag upp dom när de redan ätit ett tag. Annars kommer de säga typ: "men kom igen, något litet kan du ju äta" blablabla..

Hm, vi får se hur det blir.
Kram på er!

Kommentarer
Postat av: Jossan

Hej! Tyvärr går det inte så bra för mig heller än så länge, men det kommer snart att gå bättre. Akta så att du inte äter för mycket buljong för det innehåller transfetter som är väldigt skadliga för hälsan.

2009-03-04 @ 21:35:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0