vad tycker ni? fortsätta fasta elr göra som hon vill?

Jag vet inte vad jag ska göra. hjälp.
Jag hade fastat hela dagen och sen vid sju-tiden träffar jag en kompis och vi tar en promenad (så att jag ska slippa middagen). Hon själv är anorektisk och pratar rätt mycket om det med mig men jag själv brukar inte säga så mycket.
Jag vet inte varför men jag berättade för henne vad jag höll på med.
Jag sa att jag tänkte fasta några dagar för att komma igång liksom och sen fortsätta gå ner lite...

Hon sa att hon tyckte att jag var en idiot.
Att fasta är skitdåligt.
Jag berättade om massa människor som fastar och alla fördelar.
Men hon sa: då kommer du inte äta alla vitaminer och sånt som håller igång fettförbränningen. Och visst, du kommer gå ner i vikt, men du kan gå ner mer i vikt under samma period samtidigt som du äter! Och det kan du fortsätta med när skolan börjar också. Du kommer vara mycket piggare och det kommer inte vara farligt för din kropp. Annars kommer ditt immunförsvar fungera sämre och du kommer vara sjuk hela tiden, benen i kroppen bryts ner och de kommer vara lättare att bryta. Och du sabbar förbränningen. Och muskler, och de hjälper ju till och bränner fett.

Jag sa att hon säkert hade rätt men att jag isåfall kunde testa hennes metod när jag var klar med denhär fastan..
Då sa hon: men kan du inte bara ha en begränsad mängd mat? Typ att du tar ett äpple varje dag någon timme innan du tränar.
Jag sa att jag var osäker.

Tillslut kom vi iaf fram till att vi ska äta max 500 kalorier per dag. Vi ska sedan gymma varje dag och bränna bort alla kalorier. Sen när vi ligger på noll ska vi ta en långpromenad.
Vi har bestämt detta för resten av lovet, och sen när skolan börjar ska vi äta max 500 kalorier varje dag och sedan träna bort dem varannan dag. Plus att vi ska promenera..


Det är tråkigt att inte ha ngn fasta att tänka på men detta alternativ känns på ett sätt bättre.
Min mens är fortfarande helt fuckad och jag tror den mår bättre av att jag iaf äter lite..
Vet inte.
Jag ska iaf överväga detta tills på söndag.
Vi ska köra såhär imorgon och på söndag och sen om jag ändå vill fasta ska jag göra det i 7 dagar istället och vill jag inte det fortsätter vi...

Vad tycker ni? Ska jag fortsätta fasta nu eller köra på hennes metod?
Jag kan ju säga att jag redan ätit 500 kalorier innan jag träffar henne så det går ju att undvika.. men jag är osäker.
Vad tycker ni? kram!

Kommentarer
Postat av: Mysan

jag tycker du kör på hennes sätt. låter bättre-- och sant är det att du kan gå ner ännu mer om du äter.

2009-02-21 @ 01:40:46
URL: http://iratherdieyoungandthin.blogg.se/
Postat av: rebecca

Jag har hört att om man håller sig till exakt 500 så hämnar kroppen i maximal fettförbränning. Så mitt råd är att köra på det =)

2009-02-21 @ 12:08:41
URL: http://www.majlov.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0