lite reflektioner

Anledningen till att jag mått så dåligt senaste tiden och haft dålig självkontroll är nog mensen.
Var ett tag sen jag hade det så jag har lite halvt glömt hur jag blir då.
Jag blir liksom extra sugen på mat och känner mig extra svullen.

Jag har kommit på en sak till med mig också.
Jag måste ha riktigt tydliga gränser för att klara mig.
Dethär med att äta 500 kalorier per dag är svårt.
För alla sidor säger olika för hur många kalorier maten innehåller (i frukt och sånt).
Och då blir jag sån som ger upp och skiter i att räkna.. och det slutar ju inte så bra..

Därför ska jag sluta med det.
Och istället sätta upp regler som: ät bara  lunch och middag, ta då bara en portion och drick mellan varje tugga.
Eller fasta.. trots att det inte så så bra.
Det går inte att läsa pams blogg och inte bli sugen på att fasta..
Och jag älskar att bevisa för mig själv vilken självkontroll jag har! För jag brukar vara duktig på att fasta..

Funderar på att låta dethär bli en fasta-dag.
Skulle vara skönt att fasta till på söndag.. fyra dagar... men jag vet inte.
Igår och iförrgår sket ju sig så jag har ju knappast gått ner i vikt.
För att klara 54 kilo måste jag fasta.

Jaja jag ska ta en pw och träna lite.
Sen tänkte jag väga mig och då får jag bestämma om jag tror jag kommer klara 54 kilo utan fasta..
Kram.

Btw gick jag upp mitt i natten och tog en 40 minuters powerwalk. Jag fick lite panik för att jag kände mig så jävla fet... Orkar inte att det ska vara så, så nu måste jag gå ner i vikt.


Kommentarer
Postat av: Linnea

du är så välkommen , det känns så bra när man är fler som vill va med :D

2009-02-27 @ 08:03:03
URL: http://need-to-be-thin.bloggagratis.se
Postat av: Simone

Ja, det är lite tricky att räkna kalorier, men efter ett tag lär man sig. Fast jag tycker din plan låter bra om du känner dig osäker på kalorierna!!:) Hur lång är du btw? kram!

2009-02-27 @ 12:17:49
URL: http://anamiasimone.bloggsida.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0