Nu

Har inte skrivit någonting här sen i maj. Fick diagnosen Leukemi, hade gått ner i vikt och bestämde mig för att inte skriva mer. Kommer inte fortsätta skriva heller men om någon tittar in här vill jag ändå ge en liten uppdatering.

Jag mår bättre. Sommaren var den sämsta någonsin. Kände mig sjuk och spydde och kände mig ful, vilket ledde till att jag gick ner mer i vikt. Vägde under 40 kilo några veckor, skulle chansa på att jag vägde 37-38. Mina föräldrar var oroliga och jag fick ligga på sjukhus ett tag och få dropp med näring. Nu väger jag mellan 42-43 kilo. Känns bätte, trivdes inte med att väga under 40 eftersom jag bara såg sjukare ut. Blekare och fult benig, nu trivs jag bättre med min kropp. Som det ser ut nu kommer jag överleva också. Det ser positivt ut. Måste fortfarande ta regelbudna tester.

Eftersom jag är friskare nu har jag börjat träna och äta bättre (äter grönsaker till frukost (typ 1-2 morötter). Går sista året i gymnasiet vilket betyder att mitt schema är väldigt speciellt så jag har minst 2 timmar lunch varje dag. Så jag tar en promenad hem, äter grönsaker (1 morot, ett par broccoli eller vitkål), går ut och springer (går till gymmet ibland eller tränar på annat sätt) och sen tar en promenad till skolan igen. Till middag äter jag vad min familj äter. Lagar maten ganska ofta och då lagar jag väldigt kalorisnålt, tomatsoppor och sånt. Varje gång vi äter bröd till maten bakar jag GI-bröd vilket gör att jag kan äta bröd utan att få för dåligt samvete.

Min vikt går upp och ner eftersom jag ibland hetsar (ca 1-2 ggr/vecka nu, inte bra alls.. av någon konstig men bra anledning hetsar jag nästan bara frukt, men det kan bli upp emot 20 frukter). Och på helgerna dricker jag, har börjat festa nu igen vilket kan vara en anledning till att jag mår bättre, det är skönt att slippa tänka på allting. Tar promenader innan middagen nästan varje dag också.

Hoppas ni alla har det bra. Läser fortfarande era bloggar ibland, blev dock väldigt ledsen när Pams blogg försvann. Hennes blogg var den första jag började läsa och hon var en av de som peppade mig mest..


Kommentarer
Postat av: Anonym

Dog hon sen eller?

2011-08-23 @ 13:06:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0