Inte nöjd men håller målen..




Jag blir så glad varje gång jag loggar in och ser att ni har kommenterat!


Idag har jag ätit väldigt mycket men gått en lång promenad på kanske 7 kilometer..? vet inte riktigt.
Sen har jag sprungit tre kilometer. Och sen gick jag fram och tillbaka från skolan idag.
Och sen har jag ju inte ätit någonting onyttigt.

Jag känner att dethär med att äta mycket och träna mycket och skippa alla sötsaker funkar väldigt bra. Jag har inte äns kännt något sötsug på tre dagar.. Annars brukar jag alltid gå och känna mig lite sötsugen.

Fast jag känner att jag vill gå ner i vikt fortare..

Jag ska börja med en ny grej i skolan.
Att ta mer mat än vad jag vill äta. Och sen bara äta hälften.
Jag måste lära mig att lämna mat på tallriken.

Och sen ska jag börja fasta en dag varje vecka. Nästan.
Jag ska börja dagen med en frukt så att ämnesomsättningen kommer igång.

Och sen ska jag bara dricka vatten och té resten av dagen.


Känner att det är bättre nu när jag tar lite i taget. Då kan jag hålla det längre.

Istället för att jag är extrem, går ner massa kilo för att sedan gå upp igen.


Hejdå. Lycka till allihopa! Och speciellt pam som kör fastartävling!


Kommentarer
Postat av: K

Det är en bättre strategi att ta det lugnt ja, då är mer av det du tappar fett (istället för muskler som ju bara tar upp en sjättedel så mycket plats som fettet och kan bränna upp till 100 kc extra per dag för ett enda kg!!!) och det blir lättare att förbli smal sedan eftersom du inte har sänkt din ämnesomsättning lika mycket, och inte har hamnat i svält (det utsöndras hormoner som gör dig hungrig och får dig att lagra in mer fett då). Om du vill fasta så är det smartare att ta ett par protein/dietdrinkar den dagen än äpplen (gymgrossisten har bra pulver, välj kasein eller en blandning hellre än vassle om du vill ha rent protein). Jag har bmi 18 (känns lagom, är vältränad så jag ser smalare ut än många andra med samma bmi) och har hållt det länge nu, inga större problem att förbli på den nivån om du bara tar det lugnt på vägen ner och äter nyttigt och inte bara håller kalorierna nere. Kram och lycka till!

2008-09-04 @ 09:51:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0