Fasta - 420 kalorier idag



Åh vad tur jag har!

Imorse hann jag inte äta frukost.

Under lunchen i skolan gick jag ju hem för vi hade så lång lunch.
Då gick jag ut och sprang tre kilometer.

Och sen gick jag tillbaka till skolan igen, hade alla lektioner och sen gick jag hem.
När jag kom hem gick jag en promenad till ett ställe där jag jobbar.
Sen jobbade jag en timme och sen gick jag halva vägen hem, fick skjuss andra halvan.

Och nu när jag kom hem så frågade dom vad jag ville ha till middag.

Då sa jag bara någonting och tänkte på något sätt att kunna slippa undan.

Om jag tar en promenad under middagen kan jag ju säga att jag äter senare.
Men de brukar lägga fram mat på tallricken åt mig och värma upp den när jag kommer hem..
Och det är ju segt. Blir svårt att inte äta. Var ska jag lägga maten annars liksom?

Men idag hade jag så tur!
För vårt ICA-kort var borta så alla får ta lite vad som finns ur kylen istället.
Alltså typ lite fil och flinger eller nått.
Då slipper jag ju lätt undan!!

Träning idag:
Sprang tre kilometer = 200 kalorier
Gick snabba promenader fram och tillbaka från skolan = 40 x 4 = 160 kalorier
Gick fort till jobbet och lite tillbaka = 60 kalorier

Hittils ligger jag alltså på: - 420 kalorier!
Det här känns ju underbart!


Kommentarer
Postat av: michelle

Vet hur du känner..men ska va ärlig mot dig anorexia är inget att leka med, jag har varit där blev så sjuk sån att jag hamna på ett hem och idag har jag svårt att äta vissa saker sammt att kroppen ej fungerar som den ska..men som sakt anorexia blir du aldrig av med..jag har det fortfarande fast jag är normal vikt men speglen är fortfarande min fiende.har inte en hel figurs spegel hatar dom burr..så hur mår du idag?

2008-09-09 @ 12:33:26
Postat av: Amanda

Hej du, jag hoppas verkligen att du börjar äta.

Åtminstone något litet varje dag annars kan du inte träna. Det kan vara livsfarligt, även om du vill gå ner i vikt så måste du äta!



Ät tex saker med mycket fibrer som knäckebröd och gröt, då får man nästan inga kalorier men en hel del energi som gör att man faktiskt orkar träna.

Och så länge man motionerar regelbundet spelar det inte så jätte stor roll vad man äter! Huvudsaken är att man mår bra!



Ha det! /Amanda

2008-09-09 @ 19:58:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0