500 kalorier på en måltid!



I sex dagar klarade jag av att äta endast lunch och middag i små mängder.
Från tisdagen till måndagen.
Eller i måndags kväll blev det ju lite för mycket.


Idag åt jag ingen frukost.

Jag åt ganska mycket lunch.

Jag åt mer än vad jag gjort till lunch under hela veckan.

Men inte lika mycket som jag brukade förut.


Jag blev så irriterad på att gå omkring och vara hungrig hela tiden.
Att tänka på mat hela tiden.
Att jag inte får äta blaha blahej.


Så jag gick hem. Och sen tillät jag migsjälv att äta hur mycket jag ville.

Dock inget godis elr nått sånt.

Då åt jag stört mycket fil med flingor.

Sen åt jag några skinkbitar.


Sen vad jag sjukt mätt.

Och mådde inte alls bra.

La mig i soffan och hade ont i magen.


Man ska inte chocka magen med en massa mat plötsligt!


Sen kom mamma och pappa hem och de började laga mat.

Jag sa att jag redan hade ätit jättemycket.

De tittade lite underligt på mig.

Och för att de inte skulle misstänka någonting åt jag lite godis.


Då slapp jag undan.

Men hela middagen med godiset måste ha hamnat på 500 kalorier!!!

Helt sjukt!

Nu blir det nya tag iaf.

Ska gå ner till 55.

Ikväll ska jag ta en promenad.

Och imorgon ska jag träna bort alla 500 kalorier jag stoppade i mig ikväll.

Och hundra till!


Kommentarer
Postat av: Ellen

hej:) Hur går det för dig?

Oroa dig inte för mycket över gårdagens mat, sånt händer mig med! Man blir så trött på allting och tappar för ett ögonblick taget och äter helt enkelt vad man vill. Man vill verkligen inte vara hungrig.

Träna lite extra idag så behöver du inte oroa dig:)

Ett tips då om du känner att du är as hungrig och verkligen måste äta, så ät mycket av jättenyttigt, fyll ut magen med något som nästan inte innehåller något som t.ex. gurka, te, buljongsoppa, äpple, morot mm. De brukar funka för mig ibland:) Vi klarar 55 kg! :) kram

2008-09-24 @ 07:52:10
URL: http://ellensize.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0