Vad skulle ni ha sagt?

Hjälp.

En sak har hänt.
Vill inte riktigt att någon ska veta vem jag är men struntar i det för tillfället.
Får radera sen om jag ångrar mig.

En nära kompis till mig åkte in på sjukhus för anorexi (och stress iof).
Jag blev jättechockad.
Jag trodde hon var sådär naturligt smal för jag har sett henne äta godis och massa sånt ändå ganska ofta..
Men där ser man.

Jag har ett litet problem med vad jag ska säga till henne bara.
Orkar inte säga typ: du är perfekt som du är blablabla.
Om någon hade sagt så till mig hade jag inte brytt mig.
Orkar inte heller fråga hur hon mår och om allt verkligen är bra och blablabla.
Om jag var henne skulle inte jag orka att alla frågade så för man orkar inte att alla ska se en som värsta deprimerade tjejen. Och det blir liksom fel och svara: det är toppen, "jag tyckte bara jag var lite fet så jag slutade äta" för henne.

Funtar på att säga typ att det är lätt hänt att man får en liten svacka någon gång och äter mindre och sen efter ett tag vänjer magsäcken sig vid det och så märker man att man går ner i vikt och sen är man lite fast liksom. Och typ berätta för henne att jag var inne  i en sån period för ett tag sen men att jag sen bara vaknade upp och undrade vad jag höll på med och sen började jag äta (?) eller nått.
Jag vill kunna vara jätteöppen med henne och berätta exakt hur det är men jag orkar inte det.
För hon kommer säkert berätta det för någon annan och så fortsätter det så och sen vet alla det och då börjar alla tro att jag också är jättedeprimerad och blaha blahej.

Men jag funtar på att säga min lilla historia ändå.
För det får henne att känna sig mer normal kanske?

Vad skulle ni vilja att era kompisar sa? Eller vad skulle ni ha sagt till henne?

 

Hursomhelst har jag gått ner lite igen.
I morse vägde jag typ 56. Nu på kvällen väger jag typ 58.
Hemskt att gå upp så mycket under dagen.
Men sen imorgon bitti kommer jag säkert väga 56 igen.

Har kommit på att om man äter så ofta som jag gör så blir det ju ganska mycket och när man ställer sig på vågen finns ju all mat i en liksom.. men all mat blir inte fett. :)
Jobbigt är det iaf eftersom man känner sig fetare.
Och lite orolig är man ju att vågen plötsligt ska visa 58 en morgon.
Hjälp.

Menmen,. vad gör man inte för att lilla mensen ska komma tillbaka igen?

Kommentarer
Postat av: pam

åh okej! Min mens försvann med när jag gick ner sådär skitsnabbt.

Är också 170 cm, 171 kanske. jag gick ner från 75 till 52 på typ bara 4-5 månader så, -.- inte konstigt att den försvann.



Jo det går väl annars bra här, jag planerar och ha mig. Skönt med helg nu, som fan. bara ta det lugnt och sånt där.

Tråkigt att det är så kallt ute bara, redigt plågsamt att vara ute.



Kramar!

2008-11-21 @ 12:07:54
URL: http://itspam.blogg.se/
Postat av: tooti

länge sen du skrev inlägget men skit i det nu. Min kompis har också anorexi hon är rätt så öppen med det. Jag brukar fråga henne hur det typ gick hos dietiskt och annat och sådant. Liksom visa att jag bryr mig och typ peppa henne som t.ex. hon hade ångest för hon ätit något då sa jag att det var bra i hennes tillfrisknande eftersom ångest=gjort något sjukdommen inte vill. Fast jag är även typ förstående och säger att hon inte borde behöva dricka 2-3 ND för då kommer hon ju gå ner när hon slutar med dem och så, åh nu flummar jag bara ut, vet inte alls om jag skrev något vettigt.

Men hon säger iaf rätt så mycket bara för jag tror hon vill att jag ska berätta att jag har en ätstörning

2008-12-21 @ 23:10:04
URL: http://tooti.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0