har precis ätit men snart är det dags att äta igen... suck...



senast min mage var såhär fet var i somras.
dumma, dumma mage.

jag äter ju var tredje timma nu.
så den hinner aldrig bli smal och snygg liksom.
den bara sväller upp och upp.

innan lunchen i skolan brukar jag alltid vara så nöjd och titta lite på min mage.
nu kan jag inte det längre för jag äter frukost. då blir magen ful.

det är jobbigt att äta när man knappt är hungrig och bara se hur magen växer.
sen när man lägger sig och sover har man ätit massa den dagen.
så när man ska sova är magen ganska stor.
och på morgonen då har allt lagt sig som fett på låren.
kul, kul.

nej jag ska inte gå upp i vikt.
aldrig.
jag har ju jobbat så mycket för att gå ner.
varför sabba allting då liksom?

men jag ska äta var tredje timma ändå.

nu behärskar jag inte riktigt det.
ofta äter jag lite för mycket när jag väl äter.
tänker att jag ju faktiskt tillåtit mig själv att äta och min mens har ju försvunnit!
men sen ångrar jag mig alltid efteråt.
inte för att jag åt men för att jag tog några tuggor extra.

men man måste tillåta sig själv att göra nått misstag ibland (intalar jag mig själv).
jag har aldrig riktigt tänkt på hur jag ska äta förrut. liksom, så det blir hälsosamt och så.
innan vräkte jag i mig.
sen svälte jag mig.
nu ska jag äta i lagom stora mängder.
det funkar ibland men äter man fem-sex gånger per dag (som jag typ gör nu) är det lätt hänt att någon gång blir för mycket.

efter helgen ska jag däremot inte tillåta att det blir så.
fem dagar räcker för att man ska komma in i det liksom.

så nu ska jag försöka hålla det men det är inte hela världen om jag misslyckas ibland.
efter helgen är det det. då får jag inte misslyckas.

för håller dethär i sig i längre än fem dagar kommer jag gå upp massor i vikt och då försvinner allt jag kämpat för ju!
sen när jag får såntdärnt knyck igen och vill gå ner massor i vikt ska jag inte sluta äta.
som jag gjorde ibörjan, inte äta en dag i veckan.
elr hoppa över frukosten och äta lite middag och lite lunch.

nej då ska jag äta var tredje timma.
men typ en lingongrova till frukost utan pålägg (89 kalorier), en morot/mandarin/äpple innan lunch, en lunch innehållandes kanske 200/300 kalorier, en tomat eller nått sånt som mellanmål, middag innehållandes kanske 200/300 kalorier och sen nån frukt elr grönsak senare på kvällen, dock senast nio.
sen ska jag träna varannan dag (varken mer eller mindre, viktigast är att jag inte tränar flera dagar i sträck, utan se till att det är en dag imellan) och gå promenader varje dag (eller iaf fem dagar i veckan).

det tror jag är mycket bättre än sättet jag gick ner i vikt på förut.
jag tror tillochmed att man kan gå ner mer i vikt.
för förbränningen stoppas ju annars.
och sen mår kroppen inte alls bra av att svälta och hetsäta. eller svälta ihuvudtaget.

om jag äter som jag gör nu tills mensen kommer igen så kommer det nog vara lättare att klara av det schemat som jag skrev över. för då har jag vant mig med att äta var tredje timma.
och sen kommer jag förmodligen inte hetsäta längre.
sånt slipper man ju med denhär metoden.
det är ju lite meningen.

jag tror kroppen mår bättre av dethär.
rutiner liksom.
alla forskare säger ju att det är bra.
inte bara när det gäller bantning utan mer eller mindre allting.
det måste ju ligga någonting i det.

någonting som är bra som jag gör och ska fortsätta göra är att gå en promenad varje morgon.
då kommer ju förbränningen igång.
i fortsättningen ska jag nog också dricka ett glas vatten med chilifrön i på morgonen. då kommer förbränningen ännu mer igång:)

haha oj vad dethär blev ett långt inlägg.
tror ärligt talat att ingen orkar läsa igenom sånthärnt.
men det är väldigt bra för mig.
att liksom skriva ner sina tankar.

kram på er iaf. :)


Kommentarer
Postat av: Rebecca

Om man äter exakt 500 kalorier på en dag hamnar man i ketonfasen. Det är då kroppen förbränner mest fett.

2008-11-13 @ 19:21:43
URL: http://www.majlov.se
Postat av: Nikki

500 kalorier och kroppen ställer in sig på svält! Undrar var rebecca fårr sin ´information´ ifrån... 800 är nöd å näppe för att hamna över svältgränsen!



Men det där att äta var 3dje timma.. De låter SÅÅÅ BRA!! Hoppas det går bra för dig, att du får in de rutinerna! du har så rätt, kroppen mår verkligen inte bra av att ömsom hetsa å ömsom svältas...



Sköt om dig! //Nikki

2008-11-17 @ 22:16:53
URL: http://bonies.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0