Ge det ett försök iaf!

Klockan är sent och jag har ett prov på sex timmar imorgon.. därför blir det bara ett snabbt inlägg.

Jag känner mig bara fetare och fetare.
Förmodligen beror det på att jag umgås med min kompis med ätstörningar..
Kanske inte är så himla bra.
För jag är inte fetare.
Inte enligt vågen iaf.

Fast den har nog fel.
Jag känner mig verkligen fetare.
Och jag har ätit hur mycket som helst känns det som.

Idag råkade jag hoppa över ett mellanmål och såklart vräkte jag i mig massa mat sen istället.
Så att äta var tredje timma hjälper verkligen. man vräker inte. man är knappt hungrig när man ska äta.
Det ska jag absolut alltid fortsätta med.
Jag tipsar verkligen alla som har problem med hetsätning.
Ät var tredje timma!

Man börjar med en ordentlig frukost! När man äter den ska man låstas att det inte alls lägger sig som fett.
Jag brukar må illa på morgonen men jag äter rätt mycket ändå.
Iaf äter jag den runt halv åtta.

Vid typ tio tar jag någonting litet att äta. typ ett äpple eller något sånt. Det ska man tvinga i sig trots att man inte är hungrig.

Sen vid tolv är det lunch i min skola.. Tvingar i mig lite trots att jag är väldigt mätt.

Sen runt tre, halv fyra kommer jag hem. Om jag inte hunnit göra det tar jag en frukt och äter i skolan. Har jag hunnit komma hem tar jag någon skiva mörkt bröd utan pålägg iof.. och dethär tvingar jag också i mig. är inte hungrig.

Sen vid typ 6-7 är det middag. Då får jag tvinga i mig för att jag inte är hungig.

Och sen vid tio tar jag någon frukt igen. Eller någon deciliter fil eller så. Det äter jag bara ibland eftersom det gör detsamma om man äter det målet eller ej eftersom man förmodligen inte ska röra på sig mer efteråt och så...

Hursomhelst gör dethär att man ALDRIG är hungig, aldrig!!! Därför väljer man själv att inte äta mer. Det handlar inte om självkontroll. Det bara sker automatiskt.

Idag hade jag inga pengar att köpa frukt i cafeterian. Så jag höll mig till lunch.
Då vid lunch var jag jättehungrig så jag vräkte i mig massa mat.
När jag kom hem från skolan var jag jättemätt och orkade absolut inget mellanmål.
Så en timma innan middagen blev jag jättehungig, men jag tänkte att det var lika bra att hålla sig.
Det ledde till att jag vräkte i mig middag och nu har jag ont i magen...

Så dålig självkontroll har jag. Då förstår ni att denhär 3-timmars grejen funkar.

Och jag har somsagt inte gått upp i vikt.. än..
Någon dag väger jag 2 hekto extra, någon dag 2 hekto mindre...
Men jag ligger liksom på samma vikt..
Älskar det!

Och juste! Jag är inte ett dugg sötsugen heller.

Nu väntar jag på att mensen ska komma tillbaka sen ska jag äta som jag gjort hela tiden men bara äta 1/3 så mycket middag som jag brukar och skippa kvällsmålet.
Då kommer jag inte hetsäta eftersom jag inte är hungrig under dagen aif liksom och det håller ju sig till ngn timme efter middagen..
Sen när jag nått min målvikt 52, ska jag göra som jag gör nu igen.
Fast då måste jag träna mer eller äta lite mindre portioner.. Får se vad jag väljer då..
Kanske blir jag mätt snabbare då? Man kan nog krympa magsäcken lite.. haha:)

Oj dethär blev ju inte så kort!
Nu måste jag sova iaf.
Orkar inte provet vi ska ha imorgon.
Vill bara hoppa av gymnasiet!
Och sen vill jag bli av med lite fett!
Mensen - snälla kom tillbaka!!!

Nu har inte jag läst era bloggar på år och dagar men jag tänkte sätta mig så fort jullovet kommer och dra igenom allt jag missat. Vi har så mycket i skolan nu att jag verkligen inte har tid.. säger jag och så sitter jag här och skriver jättelånga inlägg.. haha.
Nejmen nu är det ju meningen att jag ska sova. Planerade att jag skulle somna vid typ 10 idag. Men jag blev inte klar med pluggandet förrän halv ett så då tänkte jag att jag lika gärna kunde gå in på datorn lite grann..

Godnatt! nu måste jag verkligen sova...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0