tänker inte på mat längre


Märkte en sak i fredags.
Jag åt en ganska stor frukost vid typ 7 och sen gjorde jag en massa saker och sen vid 6-tiden kommer jag på att jag inte ätit någonting under hela dagen.
Jag fick lite panik för jag ska ju äta var tredje timma, annars stannar förbränningen och sen kanske det tar ännu längre tid för mensen att komma tillbaka.
Men jag blev franförallt ganska förvånad. Jag hade inte äns tänkt på mat eller att äta!

Älskar dethär med att äta var tredje timma.
Man är verkligen aldrig hungrig eller sugen på mat.
Man måste äta hela tiden trots att man är mätt.

Det är väldigt jobbigt på ett sätt för att man känner sig fet hela tiden.
Men det är så himla bra på ett annat sätt.

Och jag tror faktiskt inte jag går upp i vikt.

Det är dom dagar jag ätit sötsaker (inte för att jag varit sugen utan för att jag varit tvungen) som vågen visar lite mer dagen efter men det går ner efter ett tag och sen går det upp lite och sen ner lite liksom..

Men då tänker jag ändå inte alls på vad jag äter. Bara jag äter var tredje timma.

Jag tänker inte äns på hur mycket jag äter.


Det är skönt att jag känner att jag klarar dethär ändå.

Innan åt jag kanske var 5/6:e timma (i somras och tidigare) och då svllade jag på med skitmycket mat då, eftersom jag var hungrig och sugen när jag åt. Sen åt jag massa mat på kvällarna också. Inte konstigt att jag kom upp i nästan 66 kilo!!!!  vad som är konstigt är att jag inte kommer upp i 66 kilo nu. Känns som om vågen visar fel och sen plötsligt kommer jag upptäcka att jag väger det.

Nej usch! Aldrig mer i hela mitt liv ska jag väga någonting som börjar på 6 (om jag inte är gravid såklart:).

Nu ska jag gå snart..
Jag skriver inte lika mycket nu längre men det är för att jag helt glömmer bort, jag tänker liksom inte på mat längre alls och då är det lätt att glömma bort denhär bloggen också. Och sen har jag inte lika stort behov av att skriva heller för jag behöver inte pepp.

Hoppas ni går ner i vikt mycket allihopa. Man kommer ju gå upp en del under julafton känns det som.. haha.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0