ska sova nu

Jag har pratat med min kompis en del.. hon som hade ätstörningsproblem.
Hon har varit på något anorexia-ställe nu och pratat med en tjej där.
Eftersom hon fyller 18 om en månad så kommer dom inte kunna tvinga henne till någonting.
Och eftersom hon vägrar så blir det svårt att starta ett program för bara en månad, sen kan hon ju sluta direkt..

Så därför kanske hon slipper i huvud taget.
Anledningen till att hon kanske ska dit beror på att hon har gått ner ganska mycket i vikt typ till innan i somras och hennes föräldrar la märke till detta i sommar.
De började prata lite med henne och la märke till hur mycket hon åt.

För att hon inte skulle göra dom misstänksamma bestämde hon sig att äta med dom varje middag i en vecka och då äta ordentligt.
Hon gjorde det men de nöjde sig inte. De fortsatte kolla henne.
Och nyss kom de på henne med att ge mat till hennes hund som hon sagt att hon ätit upp.. för andra gången..

Så man förstår ju varför liksom..
Men min kompis säger att hon egentligen inte har ätstörningar. För hon äter ju hela tiden.
Men hon räknar kalorier och ser till att aldrig komma över 1000 varje dag..
Så det är väl inte ätstörningar? Hon har ju inget mål på att gå ner mer i vikt liksom..
Och hon har ätit 1000 kalorier varje dag sen i somras... disktigt..

Hon är skitsnyggt smal. Väger typ 45 kilo och är 165 cm lång.
Men typ i januari ska hon börja gå ner lite igen för att väga 42/43 till sommaren.
Då kanske vi sak gå ner tillsammas lite.. peppa varandra.
Det är skönt att ha någon som man kan prata med som peppar än!

Så i sommar ska jag väga 52.
Sen om jag kommer komma ner till 55 till nyår det beror helt på mensen...
Den borde ju komma nu snart!

Kram på er allihopa!


Kommentarer
Postat av: Rebecca

Jag gillar att ha någon som man kan peppa varandra med. Sen gäller det ju att inte se till att den andra mår dåligt. Jag vill må bra och vara smal liksom

2008-11-25 @ 19:10:15
URL: http://www.majlov.se
Postat av: Bea

Haha, du måste vara en av de mest blåsta människor som finns på den här jorden. Ursäkta, men jag har verkligen en bild av hur du ser ut: en kopia av alla andra kopior i din skola. Att du sedan misshandlar det svenska språket och verkar vara 12 år istället för 17 eller 18 eller hur gammal du nu är förstärker bara den bilden.



Du verkar inte ha någon kunskap om kroppen och anorexi överhuvudtaget. Du skriver att din kompis är anorektisk och till och med fått hjälp med det, men ändå skriver du att du vill gå ner i vikt tillsammans med henne. Jävligt smart och vänskapligt att stjälpa någon som redan sitter i skiten.



Att du sedan kallar dina tjejkompisar för anorektiska enbart för att de är smala är ju bara skrattretande. Då måste du ju anse att alla smala tjejer i hela världen har anorexi?



Lilla du, läs på lite om saker och ting och gå gärna en kurs i svenska för idioter. Då kanske du kommer förstå att så fort du börjar äta normalt när du nått din målvikt kommer du väga mer än vad du gjorde från början.





PS. Jag är själv ätstörd, så jag VET vad jag pratar om.

2009-04-12 @ 01:23:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0