kan någon svara på min fråga längst ner i detta inlägg?

jag som höll mig på samma vikt ändå ganska länge.
dumma dumma söndag.

mitt gymnasium hade studiedag igår så en kille i min parallell klass hade en skitstor fest.
och under den kvällen lyckades jag gå upp stört mycket i vikt.

kommer inte våga väga mig mer.
vill bara gå ner i vikt först.
men vill ha tillbaka min mens.
läskigt att den inte kommer tycker jag.


har en liten fråga.
om jag hade fått mens som vanligt skulle den komma runt den 20:onde nu..
men nu har den inte kommit på ett tag ju. Kommer den komma tillbaka till den 20:onde elr till det datum jag skulle ha fått den annars eller kommer den bara komma någon gång liksom.
Hade varit skönt att veta..

Kommentarer
Postat av: blomman

Hej, vet inte om jag egentligen har något "rätt" svar, men om du haft din mens borta länge kan det ta ett tag innan den kommer igång igen och då gör den det när den "känner" för det. Om den "bara" varit borta ett tag men du börjat äta som du ska så är den kanske bara lite sen.....Men som sagt, det bästa är att prata med din läkare/kontakt/vårdcentral. Ta hand om dig!

2008-11-18 @ 14:00:26
Postat av: pam

Oj babe. Har det gått så långt att du blivit av med mensen nu ? Hur lång är du?

Huvudsaken är att du mår bra.

Vad är det du planerar att äta vad tredje timme då? =) Mat varje gång eller kanske en frukt?



Jag tror att det va mycket vätska du gick upp, eller 'tyngden' på det du åt. Det brukar vara så. det är inte så att du gått upp ett kilo kroppsfett, utan det är bara tyngden på det som ligger kvar i matsäcken. Det har jag läst.



Jasså okej!

Men om du får tillbaka din mens igen, och sen går ner i vikt igen. då kommer väl mensen försvinna igen? :P Haha

Det blir som en ond cirkel.



<3 kram gumman!







2008-11-18 @ 18:40:59
URL: http://itspam.blogg.se/
Postat av: Linda

Hej gumman.

Min mamma ar barnmorska sa jag kollade med henne och jag hoppas det ar ok. Hon sa att den kommer komma tillbaks, sa oroa dig inte for det. For vissa kan det ta en tid och for viss gar det snabbare. Gar man ner snabbt i vikt kan det ta langre tid. Jag vet av egen erfarenhet hur radd man blir men som sagt oroa dig inte for den kommer komma. For tva ar sedan gjorde jag ett uppehall och slutade ata p-piller (en annan typ av shock for kroppen)och det tog ett helt ar innan jag fick mens igen. Sa aven om det tar tid sa kommer den :)



Hoppas jag har lugnat dig nagot :)



Ta hand om dig,

Kram Linda

2008-11-27 @ 17:07:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0