fördelar med att äta såhär



vill gå ner i vikt.
vill vill vill.
men det märks ju knappast.

en sak som är både bra och dålig är att jag hela tiden är mätt.
om jag äter en ordentlig frukost och sen tar en frukt innan lunch (om det är längre än tre timmar till den). då är jag jättemätt till lunchen och tar endast en liten portion. och då blir jag ju ännu mättare. så sen är jag fortfarande mätt till nästa mellanmål och då tar jag ju bara lite, men det gör mig ännu mättare. och sen till middagen är jag jättemätt men äter ändå. och sen ett till mellanmål efter det liksom.
allt blir liksom i mindre mängder automatiskt.
jag skulle aldrig orka äta mer liksom.
och sen känner jag ju inget som helst sötsug.

och sen är jag piggare.

det här kanske är ganska bra ändå.

dock har det blivit mycket onyttigheter.
absolut inte för att jag varit sugen, utanför att jag varit tvungen att äta liksom.
(eller i typ förrgår åt jag för att jag var sugen utan att vara tvungen...).
men det är för att jag varje kväll den här veckan mer eller mindre (okej endast igår, idag och sen imorgon) blivit bortbjuden på middagar och även fika en dag.

men en sak jag inte gillar med allt dethär är att jag känner mig fetare.
magen är alltid stor. snyft.
och sen känner jag mig aldrig hungrig mer.
det är  jobbigt.

men sen när portionerna blir ännu mindre och träningen kommer igång på riktigt så kommer jag kanske känna mig smalare.
en sak jag gillar lite ändå är att varje gång jag känner mig lite sugen på att knapra på något litet så är det alltid dags att äta. det är verkligen så.

kram på er!


Kommentarer
Postat av: pam

Hej baby!

Nu är jag tillbaka, så skönt!

Hur har allt gått? =) Har du kommit någon vart?



<3



2008-11-17 @ 17:37:44
URL: http://itspam.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0