Crash diet! Vill ni vara med mig?

Hej nu är jag jävligt glad! Och trött.. klockan är över 4.. herregud.

Hursomhelst har jag varit rätt onyttig på kvällen idag.

Det var julmiddag med några kompisar.


Men sen brändes en del senare på kvällen. :)
Jaja.
Iaf pratade jag väldigt mycket med en tjej idag.
Vi kände varandra innan men inte speciellt bra.
Ikväll pratade vi mycket om mat och sånt.

Inte om ätstörningar och sånt utan på ett bra sätt liksom.
Det var så skönt.
För hon sa det liksom som att hon ville gå ner i vikt och hade lite bantningstips. Hon gjorde inte någon stor grej av det.

Hon har hållt på och bantat i typ fyra år mer eller mindre och sista två åren har vågen bara stått still..
Så hon var lite irriterad på det och vill gå ner i vikt nu! Med någon superdiet liksom!
Och då berättade hon för mig en plan hon hade.
Hon skulle gå efter en diet som heter crash diet.
Det går ut på att man fastar i tio dagar.
Under dom dagarna käkar man massa piller med alla nödvändiga ämnen som kroppen behöver.
På så sätt stannar inte förbränningen och det är inte farligt för kroppen.

Problemet är föräldrarna.
Dom kommer ju märka om hon inte äter på tio dagar.
Men det hade hon en lösning på som var värd att prova.

Nu är det ju lov och hennes föräldrar har bara ledigt till någon dag efter nyår sen börjar dom jobba.
Så fort dom börjar jobba så ska hon börja med dieten.
Då märker dom ju inte om hon inte äter frukost eller lunch.
Och under middagen ska hon försöka vara borta.
Typ hos en kompis eller så.
Eller säga att hon åt precis innan de kom (man vänder ju upp och ner på allt under loven).
Isf kan hon när alla gått ta lite mat och slänga den.

På helgerna blir det däremot lite svårare.
Hon sa att hon ska försöka sova så länge som möjligt på morgonarna och sen försöka vara borta på kvällarna.
Det är dock bara två dagar som är jobbiga där. Lördagen och söndagen.
Det borde ju funka att hitta på ursäkter.

Jag tyckte allt detta lät lite roligt så vi ska göra denhär dieten tillsammans!
Det vore kul om någon av er också ville vara med!
Man kan beställa crash-diet pillrerna på internet för 3000 kr. Det tyckte vi var lite dyrt och onödigt när alla pillren går att köpa mycket billigare i affärerna!
Hon hade redan köpt alla piller så hon vet ju  vad som behövs.
Vi skulle höras imorgon och då skulle hon ge mig en lista på alla pillren.

Vi har en gemensam kompis.. men som hon känner lite bättre.. som har gjort denhär dieten.
Den kompisen klarade först bara av fyra dagar men sen försökte hon på nytt igen och klarade alla tio.
Hon är 165 cm och vägde innan den andra gången hon testade det 54 kg. Efter vägde hon 46!!! Men det berodde lite på att hon inte fått i sig tillräckligt med vatten och så för sen när hon började äta vägde hon 48,5.
Men ändå, då gick hon ner 6,5 kilo på tio dagar!

Och det bästa är att det är fett man tappar! Inte muskler och sånt.
Inte för att jag tycker det är fint med muskler men det dåliga med att tappa muskler är ju att de förbränner fett genom att bara finnas och om man sen går upp i vikt igen och väger lika mycket som man gjorde innan så har man mer eller mindre bara ersatt de muskler man hade med fett..

Kram på er nu ska jag sova!


Kommentarer
Postat av: pam

Det låter som en sweet idé! :D



2008-12-22 @ 09:50:17
URL: http://itspam.blogg.se/
Postat av: Ellen

Hej. Det går väl sådär för mig just nu. Vågen står still och jag börjar bli galen. De kanske man kan se på min ideer om drastiska förändringar inför 2009 hehe.

Dieten som du skriver om verkar inte vara någon dum idé. Du kan väl höra av dig till mig när du fått reda på vad alla piller heter=)

kram

2008-12-23 @ 20:31:12
URL: http://ellensize.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0