kan den verkligen försvinna föralltid?

känner mig fet och äcklig.
om inte mensen kommer tillbaka ska jag gå ner lite långsamt i vikt efter jul iaf..
tänker absolut aldrig i hela mitt liv vänta längre.
pallar inte det.
orkar inte vara fet.
måste vara snygg till sommaren sen också ju!

sen har jag hört att den kan inte försvinna för alltid! men det kan ta lång tid att få den tillbaka.
eller om du haft mens och sen blir av med den för att du går ner i vikt finns det ingen risk att den skulle försvinna för alltid, för alla organ är redan uppbyggda liksom.
Det är bara att kroppen inte lägger näring på att man ska få barn..

Nu är det så att det var en kompis som sa det till mig men om det verkligen är så så kan jag ju fortsätta gå ner i vikt.
det är ju ändå bara jobbigt med mens!

är det någon som vet om det verkligen är så?
funderar på att prata med någon som verkligen vet. typ ungdomsmottagningen elr nått. eller jag har en kompis som kan gå dit och fråga åt mig tror jag :P haha...

Kommentarer
Postat av: BeatriceMagdalena

Men om du går runt och är orolig över att den inte kommer så kommer du inte få den.. Mensen reagerar på stress och försvinner/skjuts upp om man tänker för mycket på det eller stressar i skolan/jobbet.. SÅ försök bara att ta det lugnt så får du den snart ska du se..



Lycka till med viktnedgången..

2008-12-04 @ 07:09:36
URL: http://beatricemagdalena.bloggagratis.se/
Postat av: Rebecca

Jag vet att man kan förlora sin mens helt i en äs. men men takt att man ökar i vikt ska den komma tillbaka om man inte varit utan den allt för länge. Som du skrev så lägger inte kroppen vikt på att föda barn. då prioriterar mensen bort. Kanske att jag är lite knäpp men för mig är utebliven mens ett tecken på smalhet... =)

2008-12-04 @ 22:07:45
URL: http://www.majlov.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0