Ideer till nyårslöften

Såhär kommer mina löften kanske se ut:
Jag delar in året i två delar istället för att kunna anpassa dem lite efter hur allt ärliksom:
Så dessa gäller till sista Juni:

1. Endast äta godis, chips, glass, kakor, tårtor och annat gott en gång i månaden. max.
2. Endast dricka läsk och/eller alkohol en gång i veckan (läsk kan jag inte dra ner på lika mycket som godis (Usch!) och sånt eftersom jag blandar det med alkohol på helgerna.. Hursomhelst ska jag inte dricka alkohol mer än en gång i veckan. Detta gäller däremot inte under sommarlovet.
3. Träna tre gånger i veckan. Det får absolut aldrig bli färre gånger än 2.
4. Gå minst en halvtimme varje dag. (skolan fram och tillbaka. går jag inte den biten får jag träna eller gå en annan promenad istället).
5. Göra så gott jag kan med att alltid äta var tredje timme.
6. Alltid ta 1 portion. Undantagsfall är när man är på middag och vill vara artig men isåfall ska andra portionen vara liten och (om det går) första också..

och nu till löften som inte har med vikt att göra:
7. Bli mer jämn. Ibland har jag jättebra självförtroende ibland usel. Försök ha bra hela tiden och fokusera mer på andra istället för dig själv. Då kommer det naturligt.
8. Försök vara så fräcsh som möjligt hela tiden och så snygg som möjligt hela tiden för då får man bättre självförtroende.
9. Ta kontakt med "han".. (en kille jag är lite intresserad av..)
10. Alltid vara snäll. Vad som än händer.
11. Försök att göra saker som jag kan stå för att vara nöjd över. Tänk efter innan jag gör saker.
12. Ta mer kontakt med mina kompisar så jag inte får lika dåligt samvete över att det alltid blir de som ringer mig...


Ja.
De sista är mest "komma ihåg"-saker. liksom.
Saker jag ska tänka på mer.
De första 6 punkterna är mer regler.
De får jag inte bryta.
De andra kommer jag säkert bryta någon gång ibland men jag ska titta på dem  då och då och försöka tänka på de sakerna.
En sak som låter ganska självklar är att vara fräsch hela tiden och försöka göra sig så snygg som möjligt... haha.. Det är inte så att jag gör mig ful och ofräsch utan det är bara en komma-ihåg sak liksom. För ibland kan jag vara för trött en morgon och tänka att jag sover lite till och skiter i att duscha och sen tar jag såndär sprej i håret som gör att det ser tvättat ut (mitt hår måste annars tvättas VARJE dag!). Men så ska jag inte göra längre för då känner jag mig ofräshare.

Och om man alltid har tuggummin med sig så blir andedräckten aldrig något problem och man kan känna sig fräsh i munnen hela tiden.
Och om man vaxar/rakar sig hela tiden då behöver man inte känna sig obekväm om man ska ta av sig byxorna någon gång eller så (haha:).
Och att smörja in sig med en god kräm varje morgon gör att man luktar naturligt gott.
Och sen typ en droppe perfym så känner mig sig lite kvinnligare.

Och sen att alltid ha med sig consiler i nödfall liksom. Och hårspännen.

Det är sånnadär småsaker liksom.
Dom bidrar till att man får bättre självförtroende för man känner sig fräschare och snyggare och så..

Hursomhelst ska jag sova lite nu.
Godnatt!
Vad har ´ni för nyårslöften förresten?


Kommentarer
Postat av: Jii

har också tänkt ut en kom ihåg-lista där det står att jag ska göra något åt mitt självförtroende (att alltid göra sig fräsch är ju en jättebra idé!). och sen är det en massa massa massa massa småsaker, saker jag ska tänka mer på, bara för att bli en bättre person typ.



jag ser inte den här listan som ett nyårslöfte direkt, men det är iaf något jag ska jobba med under hela året så att jag sen kan bli nöjd med mig själv!



krya på dig förresten :)

2008-12-18 @ 15:29:14
URL: http://outerperfection.blogg.se/
Postat av: J.

det låter som jättebra löften tycker jag :)

det är ungefär vad jag ska sätta upp också.

Lycka till!

2008-12-18 @ 19:00:44
URL: http://disgustingbody.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0